همانطور که میدانیم از نیمه قرن بیستم تا کنون، بسیاری از جوامع به دلیل اتخاذ تدابیر مدیریتی بر حوزه موسیقی و اجرای طرحهایی جامع به منظور رونق بخشیدن به اقتصاد موسیقی، موفق به کسب درآمدهای چشمگیری از فروش محصولات و ارائه خدمات این شاخه هنری شدهاند، اما متاسفانه در ایران رشد اقتصادی در زمینه موسیقی به کندی صورت پذیرفته است.
رکود اقتصاد موسیقی در ایران که زاییده مجموعه ای از عوامل نامطلوب است بخش مهمی از اقتصاد هنر و در سطح کلانتر اقتصاد کشور را با نقصان هایی مواجه ساخته، که رفع آنها نیازمند اندیشیدن تدابیری همه جانبه از سوی متولیان و اطلاع رسانی در سطحی گسترده است.
بنا بر نطر بسیاری از بزرگان عرصه موسیقی چون استاد دکتر محمد سریر: اقتصاد هنر نیز چون دیگر شاخههای اقتصاد در خلال عرضه و تقاضا شکل میگیرد و تحقق این امر، نیازمند سرمایه گذاری، تولید، توزیع و مصرف کالاهای هنری است.
بر همگان پوشیده نیست که امنیت اقتصادی زمینه ساز تولد انگیزههای بیشتر در آفرینندگان آثار به شمار میرود. در صورتی که فعالان این عرصه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در شرایط مناسبی قرار گیرند و دغدغههای کمتری را برای رفع نیازهای خود و خانوادههایشان در سر داشته باشند، میتوانند با فراغ خاطر به نوآوری و خلق آثاری بپردازند که در جذب مخاطب موفقتر عمل کنند.
امروزه گردش اطلاعات رونق زیادی یافته، به گونهای که به عقیده صاحبنظران میتوان این برهه زمانی را عصر اطلاعات دانست، اما دستاندرکاران حوزه موسیقی نبود یک بستر مناسب اطلاع رسانی و تبلیغات و نیز همسو با اهداف حوزه موسیقی را از جمله مشکلاتی عنوان میکنند که مانع از شکوفایی اقتصاد موسیقی میشود.
در این راستا شرکت ایده نگاران آتیه سایه، اقدام به نشر نخستین آگهی نامه تخصصی موسیقی با نام مترونوم نموده است.
مترونوم، یک نشریه تبلیغاتی است که با هدف ارائه تبلیغات صحیح و اطلاع رسانی مناسب، بصورت نظام مند فعالیت خود را آغاز کرده است.
از نکات قابل توجه در خصوص مترونوم، درج تبلیغات خاص و مرتبط با حوزهٔ موسیقی است. تبلیغات آموزشگاههای موسیقی، فروشگاههای موسیقی، اساتید و همچنین معرفی محصولات و خدمات جانبی موسیقی از جمله معرفی کتب و محصولات دیداری و شنیداری، نرم افزار و سخت افزارهای مرتبط، مطالب مندرج در این آگهی نامه را تشکیل میدهند.
توزیع هدفمند عامل مهم دیگری است که همواره مد نظر و دغدغهٔ اصلی مسئولین و دست اندرکاران مترونوم بوده است. بطوری که این آگهی نامه در تمامی آموزشگاهها و فروشگاههای موسیقی، استودیوها، مهدهای کودک، مدارس غیر انتفاعی، مدیران ارشد سازمان صدا و سیما توزیع شده است و بصورت اختصاصی برای مشترکین ثابت آگهی نامه که خود در این حوزه فعالیت دارند و یا از علاقه مندان موسیقی هستند ارسال میشود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرح فعالیتهای نخستین آگهی نامه تخصصی موسیقی مترونوم با شماره ۸۸۳۱۰۰۷۳ تماس حاصل فرمایید.